Friday, April 22, 2011

nasi lemak...

Orang yang tak reti jaga badan, nasi lemak yang kena. Tu lah yang terjadi sekarang. Kerajaan dah nak haramkan penjualan nasi lemak dikantin sekolah. Hahaha, tapi aku sokong idea ni. Tapi yang aku tak puas hati, kenapa baru sekarang nak buat? Kang aku dah gemuk sampai sekarang. Biol.

Ramai yang tak puas hati sebab tak munasabah. Sebab orang lain makan juga nasi lemak, tapi tak la gemuk. Cuma cara pemakanan masing2 yang berbeza sampai ade yang gemuk, ada yang kurus. Itu aku tak boleh nafikan. Ada betul juga. Tapi pengawalan juga perlu bagi mengawal.

Lagi bagus apa kalau bagi makanan yang bagus, halal dan sedap. Ni dari sekolah tadika sampai sekolah menengah, tak miss air teh O bing, sirap bing, milo O bing dan air berkabonat. Macam mana la orang Malaysia nak cerdik. Dari kecil sampai besar makan minum dari bahan tak bagus. tengok orang cina, bawak air masak botol besar kesekolah. Orang melayu kutuk2, tapi tak sebdar air masak tu la buat dorang cerdik dan pandai. Orang melayu dapat ape? Buat pandai ade la. Hahahahaha....

Dulu ada kempen minum susu la, ape lancaw la. Tapi sekerat jalan je buat. Orang malaysia ni memang suka buat kerja sekerat jalan ke? Aku rasa memang. Aku sendiri pu buat keje sekerat jalan. Kah kah kah. Kenapa tak buat je kempen minum susu tu untuk semua. Ni buat kempen untuk orang miskin. Orang miskin nak buku dan baju free. Bukan nak susu free bodoh. Otak menteri ni memang masuk air la.

Dah tu kempen punya kempen, pelajar lain kene berli susu. Dah la susu tu mahal. Tak silap aku time tu 1 kotak air susu rm1. Kira mahal la. Aku dapat duit saku pun rm1. Baik aku beli air kat kantin. rm1 tu dapat minum 5 kali. Aku rasa tu pun kempen atas projek kroni kot. Hahahaha. Kerajaan malaysia memang kuat pengaruh kronism. Sampai nak keje pun kene ade kabel. lagi-lagi kat Terengganu.

Ape-ape pun, aku nak tengok berjalan dengan lancar tak projek ni. Sebab aku taw, semua projek kerajaan jalan separuh je. Macam email 1malaysia. Dulu dah ade web wau. Sekarang dah senyap. Ni nak buat balik. Dan dah tersebar cerita yang projek ni adalah untuk selamatkan kompeni adik najib si bibir merah. Ni la kerajaan kesukaan orang malaysia. Terutamanya orang melayu yang suka buat2 pandai dek keranan kuat makan makanan tak bagus. Hahahahahha....

1 comment:

indie lover said...

ha3... komen ko tentang kerajaan tu btul... tapi ada satu je masalah.. ko tu kena tahan nafsu makan nasi lemak..... barulah x beboroi perut ko... ha3..