Monday, November 30, 2009

2 angels...

tuhan punya kuasa. mcm2 bende blh terjadi. nak buat binatang bercakap ke, korang xblh mkn ke, korang x blh berak ke, malah kerete korang rsok walaupon tiap2 mggu korang servis kerete korang tu. Tuhan punya kuasa, bila sebut kunfayakun, semua bende blh terjadi. termasuk la ape yg nk aku cite nih.

tadi, aku pergi ke rumah tok (nenek) aku sbb mak sedare aku nk blk johor. saje la , nk tnjuk muke sket, tp dalam prjalanan ke umoh tok aku ni, tetibe je motor aku mati. tgok meter mnyk, dh E. mnyk abis kot. cek tangki mnyk, mmang sah xde mnyk. ape punya suwel daa. terpaksa la aku ngerek (tolak) motor kris buruk aku ni ke stesen mnyk. mujur dekat je. kalu x, aku humban je dlm parit. dlm perjalan yg agak memenatkan, tetibe aku disapa oleh 2 org brader. mcm biase r, mesti die tnye aku knape aku ngerek motor. aku dgn macho menahan dek kerana lelah tolak motor pun memjwap. dgn sepantas kilat, dorang tawarkan perkhidmatan kemasyarakatan kepada aku. aku pun on je. ye la, dh agak berpeluh aku ngerek motor tadi, xkn nk tolak kot. brader yg dok blakang tu naek motor aku, pastu aku naek motor ngan membe die. dlm perjalanan tu, tertdetik jgak la tkot2 kene tipu. sbb mase dorang sapa aku tadi, kt lorong yg agak gelap. tp alhamdulillah, sampai jgak aku kt destinasiku, stesen mnyk. aku turun je dr motor tu, terus aku ucap trime kasih. ingt nk blanje dorang mnyk sket, tp dorang blah cepat sngt. mggkin bkn rezeki dorang kot. tp xpe la, ganjaran dari Tuhan lg besar. tp dorang ni misteri r, tetibe je ade, tetibe je xde. mcm malaikat plak aku rase. aku amat berterima kasih kt 2 braser tu, semoga di berkati sepanjang hayat mereka, amin.

tu je aku nk cite mlm ni. sebagai pengajaran, jgn buruk sngka ngn org laen.pastu kalau kene ape2 musibah, jgn maki2. sebut nama Tuhan, mudah-mudahan ade org yg akan tolong kamu.

p/s: ada org ckp, kalau mengucapkan sesuatu yg baek2 kt seseorg beberapa kali, lame2 ape yg kita mintak, insyallah akan terjadi. jadi, bila aku tulis kisah aku tadi kat sini, pembaca medoakan kesejahteraan 2 brader tadi secara tidak langsung. amin....

No comments: