Saturday, February 6, 2010

Imam Mahdi Orang Melayu?

Betul ke ni? Hahah, aku bukan saja-saja nak wat gempak, tapi ia mempunyai hujahnya yang tersendiri. Dalam hadis mengatakan yang iman mahdi akan lahir di negara di sebelah timur. Dan Negara orang melayu (indonesia, Malaysia, Kemboja, selatan Thai, Brunei dan singapura) adalah timur dari tanah arab. Dan ada hadis mengatakan imam mahdi ini adalah dari keturunan nabi Muhammad.

Jika seseorang itu jenis pemikiran tipikal, mesti tidak percaya yang imam mahdi akan lahir disini kerana mesti berfikir yang iman mahdi akan lahir di tanah arab sebab nabi Muhammad adalah orang arab. Jangan begitu kawan. Keturunan nabi telah pom selama bertapak disini selama berpuluh-puluh tahun yang lalu. Siapakah mereka? Mereka salah satunya adalah orang yang menulis batu bersurat iaitu Syarif Muhammad Al-Baghdadi. Setelah itu,beliau berkhwin dan beranak pinak di Terengganu. Dan salah satu keturunnya yang terkenal adalah Tok Ku Paloh. Dan keturunan Tok Ku Paloh ini masih wujud di Kampung Paloh.

Jangan kita lupa juga kepada wali Songo. Kerana salah seorang dari wali Songo juga dikatakan berketurunan nabi Muhammad. jadi taidak mustahil jika imam mahdi akan lahir disini. Ada yang mengatakan sekarang imam mahdi sekarang baru saja baligh. Adakah itu benar? Wallahua'lam, Allah saja yang mengetahui.

Artikel ini bukan mahu merosakkan akidah seseorang, cuma mahu kalian berfikir. Berfikir tentang masa hadapan. Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu, jika kaum itu sendiri tidak mengubah nasib kaum itu sendiri. Wallahua'lam...

5 comments:

Unknown said...

Salam Tuan. Ada kebenaran hujah tuan mengenai Imam Mahdi cuma perlu dibuat lebih kajian dan Tuan akan mengetahui umur sebenar beliau. Inya-allah dengan izin Allah. Disini cuma saya hendak sedikit teguran diharap blog Tuan tidak meletakkan gambar tengkorak kerana ia melambangkan agenda sesebuah kaum musuh Islam. Sekian

Mahdi said...

imam Mahdi adalah orang melayu dan dari malaysia, tak percaya baca kat http://imam-mahdi.zxq.net atau http://mahdiketuamujadiddunia.blogspot.com. Banyak rahsia dan perkara besar yang akan berlaku.

ARAM said...

Yes, all are now in the 2nd life as he said ” verily, verily I said unto thee except a ,man be born again thou shall not see the Kingdom of GOD”, yes we all must be born again, 2nd coming means all of you must be in the 2nd life now. 7/25 Allah berfirman’Dibumi itu kamu HIDUP dan dibumi itu kamu mati dan dari BUMI itu kamu akan DIBANGKITKAN” ‘ kamu hidup kamu mati dan kamu akan dihidupkan kembali dalam ciptaan yang baru” ‘ Aku akan ciptakan kamu dalam keadaan yang kamu tidak ketahui”
15/24 “ sesungguhnya kami telah mengetahui orang –orang yang terdahulu daripada kamu, dan sesungguhnya kami mengetahui orang –orang yang terkemudian.
PROMISED TO NABI IBRAHIM
2/124 ….SESUNGGUHNYA AKU AKAN MENJADIKAN MU imam BAGI SELURUH MANUSIA….Ibrahim berkata” dari keturunanku, ALLAH BERFIRMAN “JANJIKU TIDAK MENGENA ORANG YANG ZALIM”
20/55 “Dan kami berfirman, sesudah itu kepada Bani Israil “ Diamlah di negeri ini, maka apabila datang MASA BERBANGKIT, niscaya kamiu datangkan kamu dalam keadaan bercampur baur”

Begitu juga hadith- hadith banyak memberi gambaran tentang kedatangan Isa AL Masih di sebelah timur. KHORASSAN- negeri matahari terbit.
Dan akhir saperti disebut Isa dalam INJIL, Rasul ALLAH, yang dia panggil AHMAD , disebut sebagai the COMFORTER, CONSOLER, THE SPIRIT OF TRUTH, who will come and tell you ‘about sin , judgement, and truth’ dan akhir sekali segala doa ahli kitab akan berakhir dengan AMIN, which refers to MOHD.
Dan MAHADI itu akan datang dalam golongan ISLAM dan banyak ciri –ciri yang disebut tentang MAHADI oleh RASULLULLAH ada lah tepat dan benar.
2.

Unknown said...

Sebenarnya tkda imam Mahdi tapi Ada imam Hadi memang dia org melayu Dari Timur bkn Dari Indonesia bkn Dari Brunei Dan juga bkn org Malaysia dia asal Dari negeri yg paling kechik Di dunia.. perjalanan hidup dia Ada dlm Hadith yg sahih Dan perjalanan hidup dia yg Akan jadi pertunjuk utk org2 kafir, Allah nk beri pentunjuk pada org kafir melalui perjalanan hidup imam Hadi..org yg Allah pilih tkda pape yg bgs pasal rahmat Allah kuat kt ni org yg bt dia Special!!

Unknown said...

Imam yg dipilih ni boleh berbual ngan Allah sejak umur dia Lima tahun Dan dia org melayu Singapore!!