Sunday, August 8, 2010

kenapa...

semalam aku ke noisy, sbb rizi ade wat gig. sempat jgak bawak stuff, dan kali pertamanya stuff aku laku sepanjang aku g noisy selama ni. tapi bukan pasal gig aku nak ceritakan. selepas gig tu, aku tidur rumah rizi sebab dah lewat malam. aku sekarang duduk kat hostel, jadi hostel aku tak boleh masuk selepas pukul 12. sebelum tidur, sempat lagi kitorang berpakat nak g KLCC keesokkan harinya untuk ke pc fair.

seperti dijanjikan, selepas mandi (rizi je mandi, aku tak). kitorang ke kedai makan dulu untuk mengisi kekosongan yang ada. selepas itu baru kitorang ke KLCC. yang aku ingin berkongsi dengan korang, sepanjang aku pusing-pusing di pc fair tu, aku rak terlihat dari syarikat dari orang melayu dan india. dan itu persoalan dari aku. kenapa. kenapa hanya orang ciuna? sehinggakan pekerja mereka juga dari kaum cina. 2,3 kerat je yang melayu dan india. tu pun yang paling ramai orangt melayu di booth tmnet dan celcom.

persoalannya. kenapa hal ini terjadi? adakah mereka mengamalkan kronism? atau kita yang malas? atau ada sesuatu yang disebalik hijab yang aku tidak tahu. dalam perjalanan tu juga, aku lihat banner yang besar terpampang gambar jackie chan dan chong wei lee. dan apa yang aku tahu, mereka berdua adalah tergolong dari kalangan elit illuminati. tak percaya? sudah. ada aku kesah? tapi aku juga ingin terus menulis tentang mereka.

berbalik kepada persoalan aku. apa yang terjadi kepada 2 bangsa yang aku sebut tadi? hal ini bukan hanya berlaku di KL, tapi di kuala terengganu juga berlaku seperti itu. tapi kenapa? masih dengan persoalan kenapa. kerana persoalanj kenapa itu sentiasa berlegar dalam benak kepala otak aku. 24-7. berpusing-pusing seperti gasing. persoalan ini aku ingin berkongsi dengan kamu! jika ade jawapan, sila berkongsi dengan aku.

No comments: