Tuesday, February 22, 2011

penat...

revolusi belum berakhir

apa cerita warga mesir? apa cerita anak muda tunisia? apa khabar para demonstran jalanan di seluruh dunia? masih bersemangat mahukan revolusi?

pada waktu ini, di bumi arab masih lagi chaos. pelajar malaysia sudah lama sampai di rumah masing2. bersantai-santai dirumah. kerajaan pula buat-buat pandai untuk membuat keputusan bagaimana untuk menangani masalah pelajar malaysia yang tersangkut dalam pengajian mereka selepas tempat belajar mereka terpaksa ditutup kerana darurat.

apa nak jadi dengan kerajaan malaysia. kata negara demokrasi. tapi buat keputusan tak pernah tanya pendapat rakyat. buat keputusan mengikut sedap hati si tua keparat. fuck orang tua keparat!!!



pilihanraya kampus

sekarang sibuk cerita pilihnaraya kampus. di Unikl MIIT sudah selamat. ramai calon terpaksa dari calon yang rela untuk bertanding. dan aku, tidak mengundi walaupun calon MPP adalah housemate aku.

watpe aku nak mengundi kalau tak tahu ape moto mereka. tak tahu apa perjuangan mereka. hari isnin keluar nama calon, hari selasa cuti, tut tut hari rabu mengundi. WTF. baik tak payah adakan pilihanraya kampus. orang atas ke yang pilih. daripada 24++ student Unikl MIIt, hanya 8++ je yang mengundi. hahaha, kesian. aku tak tahu sama ada pelajar unikl macam akau ataw mereka memang taknak amek port pasal bende macam ni. dan housemate aku tercalon jadi MPP

berlainan pula dengan cerita di UKM dan UM. di UKM chaos sebab nama pencalon dikeluarkan tanpa sebab dan di UM calon pro-m sepatutnya terkeluar, tapi amsih boleh bertanding. ini mendatangkan kemarahan mahasiswa disana. mereka berdemo mengelilingi kampus mereka. tapi seperti biasa, mereka tumbang. walaupun tumbang, ia tidak bererti kalah.

p/s: di umikl MIIt masih undi pakai kertas. x update langsung...


kelab filem dan diskusi

aku ingin menubuhkan kelab filem dan diskusi di Unikl MIIT. ia salah satu plan untuk memasukkan fahmi reza dan lecturer power student ke sana. salah satu event yang aku nak buat adalah screening cerita pasal human right/ filem yang kiri/ dilem yang mempunyai mesej tersirat. dan selepas itu ada sesi diskusi bagi membincangkan isu-isu yang berbangkit selepas menonton filem tersebut.

cool tak plan aku? tapi masalahnya, proposal tak siap-siap lagi. aduyai. nak dapatkan cop pengesahan lagi susah. harap-harap dapat siapkan secepat mungkin

No comments: