Thursday, June 23, 2011

seperti malam yang sudah...

Malam ni aku masih lagi tidur lewat. Mata masih lagi tidak mahu pejamkan mata. Barang kali aku sudah menjadi kelawar malam? Kipas jenama Sanas yang dibelikan oleh ayahku tahun lalu berputar laju, walaupun butan 'speed' die menunjukkan nombor 1. Rasa sejuk menusuk kalbu.

Malam-malam seperti ini aku menghabiskan masa aku dengan bertapa didepan lap top. Bersembang dengan kawan melalui Facebook. Berselang-seli dengan membaca buku yang aku beli pada tempoh hari. Sekarang buku Petak menjadi mangsa kerakusan manusia yang bernama Kudin mentelaah sampai habis. Tapi apakan daya, perasaan ingin bermalas-malasan lagi kuat dari keinginan membaca buku. Lalu aku simpan buku rapi di hujung penjuru katil usangku.

Air masak yang berada didalam gelas pelastik yang aku ambil sebelum ini masih berbaki separuh. Lalu aku pegang erat, merapatkan gelas itu ke bibirku, lalu isi gelas itu mencurah jatuh kedalam mulut aku. Membasahi kerongkong aku, seperti membasahi perigi yang kontang di Afrika utara. Hilang dahaga. Syukur Tuhan bagi Allah.

Malam ini agak lain rasanya. Sejuknya rasa lain, penatnya rasa lain, bosannya rasa lain. Alangkah seronok jika ada seorang teman yang bisa setia dengan aku. Yang bisa telefon atau mesej dengan aku 24 jam? Biar hilang bosan aku. Biar aku leka bercinta dari aku merempit. Tapi apakan daya, jodoh masih lagi tidak menyapa aku. Mungkin Tuhan sengaja menjauhkan aku dari jodoh. Dan aku pasti, pasti ada hikmah disebaliknya.



Tuhan kirimkanlah aku..
kekasih yang baik hati...
tuk mencintai aku...
apa adanya...

2 comments:

Siti said...

hahaha..luahan rase seorg yg tdk ade gefren. belajo abih la dulu. keje cantik2.

p/s: mu blk dumoh doh ke?

kerk said...

ade teganu r ni...
rabu dpn g KL plok...
hahahha...
mg cari r ke aku 1...
kalu ade awek lpas keje, lmbt r nk ke kawen...
hahahhaa...