Saturday, July 16, 2011

pako, the legend...


setiap kali aku teringatkan kau...
setiap kali aku dengar lagu kau...
setiap kali aku lihat aksi kau di pentas bersama bandmate kau..
aksi kita juga pada semester lepas...
aku tidak akan terlepas untuk mengucapkan ; celaka, kenapa kau mati?

ya, itu la zikir yang aku sedekahkan kepada kau Pako...
sungguh aku tak sangka kau pergi meniggalkan kami bergitu saja...

mana janji-janji kau?

kepada siapa nak aku lempiaskan nafsu aku untuk berdebat?
kau saja lah yang terbaik untuk aku berkata-kata, bermaki-makian atas pendapat masing-masing...

siapa lagi mahu mendendangkan lagu untuk kami ketika kami kebosanan?
kau sajalah penghibur yang kami ada...

celaka, kenapa kau mati?

ya, sekali lagi ucapan itu terucap...



semoga kau aman disana kawan....


8 Jun 1987 - 6 Julai 2011



Mohd Afif Bin Nordin
a.k.a
Pako


No comments: