Saturday, December 19, 2009

my idol...

minggu lepas pergi gig Ep launching band The Yakkub dan Archemedes. Malas nak cite panjang2 sebab dah cite dah kat entri yang lepas. Tapi kali ni nak cite pasal band Sleepy Jeremy. Kalu korang nak taw, Izhan, gitaris Sleepy Jeremy adalah salah satu idol aku. Nak kongsi r sket tentang idol aku. Idol aku untuk area muzik tanah Malaysia adalah Loque (Butterfingers), Tarmimi (Pushpapura) dan Izhan (Sleepy Jeremy).

Aku bukan ape, semasa tengah syok layan Sleepy Jeremy beraksi mase gig tu, aku terpikir sesuatu yang aku tak pernah terfikir sebelom ni. Baru aku sedar, kesemua idol2 aku ni memiliki jenis gitar yang same. Iaitu, Strat Squire. Adakah perlu aku tukar gitar aku? Dulu aku beli Falcon (bentuk Les Paul) tu sebab Loque pakai Gibson Les Paul. Kira nak tiru sound Butterfingers r. Tapi aku sekarang mmang berminat dengan sound yang dikuarkan oleh gitar Strat Squire tu. Kotor. Comot. Haaaa, dan kesemua idol2 aku ni pom maen gitar, mesti ade efek banyak2. Nak list satu2 aku x ingt efek mane dorang pakai. yang aku ingt, Loque pakai DS1 ngan Wah2. Tarmimi ngan Izhan pakai Big Fuzz, Delay. Yang laen aku x ingt.

Teringat balik mase gig tu. Tu kali ketiga aku tengok Sleepy Jeremy maen live. 1st kt 60's Studio, 2nd kt Cherating dan 3rd kt gig ni. Muzik dorang memang best walaupun lagu banyak pasal cinta. Dulu ade nizang, buleh r sing along, tapi mase gig tu, hanya Rahimi je yang terkumat kamit menyanyi lagu Sleepy Jeremy. Nak join ngan die, die sibuk amek gambar. Layan sudah. Ada kejutan dari Sleepy Jeremy, dorang cover lagu MUH. Mujur la lagu dorang cover tu, aku tahu. Buleh sing along. Mungkin lagu tu untuk menarik perhatian crowd kot. Huhuhuh. Lagu baru pom dorang ada main. Bile nak wat kuar lagu baru? Band ni dah lame, tapi pergerakkan dia agak slow. Rugi r sebab mmang best muzik dorang. Harap2 Sleepy Jeremy terus maju.

p/s: dulu pernah lagu dorang masuk tv. x salah cite tu pasal seorang manusia yang buleh bercakap ngan kucing. Aku x ingt name ape cite tu.

2 comments:

mYpRecious said...

Oh cite tu namenye Radio Gaga.. =P

kerk said...

ye r kot...
ade dlm youtube x? tetibe plok rase nk tgok...