Thursday, December 31, 2009

review stuff...

saje je, puas ni. tetibe je rajin nk taip sesuatu. fikir punya fikir, aku nak review stuff yg aku berli kt peace gig 3 ari yg lpas. kt gig tu aku beli 2 cd, the pips ngan pusher.

The Pips

band ni ditubuhkan pd 2007(kalu x silap aku r). yang menarik, ada lagu yg dituju khas kpada mendiam Antatuyya. best gok lagu ni. lgi satu dorang cover lagu marjinal, hukum rimba. lagu2 laen pom ok, mcm lagu Change, perempuan merdeka dan dungeon. ade 8 lagu. line up band ni, alak sorang je yg aku knal, tp alak x knal aku. hehehe. yg laen semua awek2 chantek kecuali drummer. aniq dh mabuk kt gitaris band ni. tp mmang x blh dinafikan r, cute gak bdk tu.

band the pusher aku mlas nk review lagi, sbb aku x dngr mane pom cd dorang. sbb dh bosan dngr band punk. skarang zaman lagu layan2. aku ada keinginan nk wat lagu mcm the pips ni. tapi more mcm black. lirik melayu, just pkai gitar tong je. x bnyk instrumen. secangn ckp, main sorang2 pom dh ok. smangat aku berkobar2 lpas dngr lagu the pips. hahaha, ade makne tu. igin dihati nk cover lagu hukum rimba jgak, tp mcm x best je sbb the pips dh cover. nnti tkot org ckp tiru plak. tgok r mcm mane. lagu baru ade 2. aku ingat nk ajak gafur r, sruh die maen lagu negri ngeri mcm die main kt dlm youtube tu. ok x? pastu nk ajal ayie n teman2 utk baca puisi smbil aku main gtar. peh, mmang bes t r. smlm diskus ngan aniq, die ckp kalu cover lagu sosial2 ok gak. tgok r nanti. ade rezeki, aku rekod...

saje je nak kongsi lirik lagu Altantuya dan hukum rimba

Altantuya - The Pips

From Ulan Bator to Kuala Lumpur
A sad wind howls a mourning song
for a beatiful young woman
murdered with such venom
words just can't console the grief
of her parent nor her shildren
to see their one and only love
reduced to ashes before her time

(chorus)
Altantuya,
enternal light shine on your soul
Altantuya,
enternal peace be on your soul

her only crime was to love
to only one her man
was it love or lust turning sour?
was it high or low conspiracy?
with two hands they put her to end
who will tell the truth and set her free
will teh court unravel all the truth?
only time, only time will never lies



hukum rimba - marjinal

hukum adalah lembah hitam,
tak mencerminkan keadilan,
pengara, juri, hakim jaksa,
pasti ternilai dengan angka uang
hukum telah dikuasai oleh orang2 ber-uang
hukum adalah permainan untuk menjaga kekuasaan

(chorus)
maling2 kecil dihakimi
maling2 besar dilindungi

hukum adalah komoditas
barangnya para tersangka
ada uang kau kan dimenangkan,
tal ada uang just say good bye baby
dimanakah keadilan
bila masih memandang golongan
yang kuast selalu berkuasa,
yang lemah persti merana

download hukum rimba versi punk rock
download hukum rimba versi live
download hukum rimba versi akustik

No comments: