Monday, June 13, 2011

Pesta Chow Kit Kita fasa 2...



Sumpah, lame gile aku tak update blog. Perasaan malas makin bertambah bile balik kampung. Hari-hari melepak je sampai lebam.

Tapi takpe, ari ni aku rase sangat rajin, so aku nk update pasal pesta chow kit kita yang berlangsung 12hb Jun yang lepas. Sebagai volunteer yang baik, awal-awal aku dah ke lokasi iaitu di KL Krash Pad. Berhampiran dengan One Cafe. Sape-sape yang kaki gig kenal la tempat tu.

Sebenarnya aku dah sampai 2 hari sebelum tu. Sempat la jugak datang tolong menyediakan preparation untuk pesta ni. Aku ditugaskan sebagai team printing t-shirt. Print baju lagi. CKK yang lepas pun dah print baju. Tapi takpe la, dah takde orang la tu kot untuk team print baju.

Pada hari kejadian itu, sangat meriah. Tapi berkurangan apabila hujan turun dalam waktu tengahari. Tapi pesta tetap berjalan dengan lancar. Bermula dengan memperkenalkan remaja yang join program CKK ni selama 3 bulan (kot) dan seterusnya menunjukkan hasil yang mereka pelajari selama program CKK ni berjalan, seperti poster, gambar, video dan hasil kajian mereka, iaitu makanan yang ada di Chow Kit.

Macam-macam ade kat Chow Kit ni. Masakkan Jawa, India, Melayu dan macam-macam lagi. Yang mereka cuba tonjolkan adalah makan yang sedap dan unik. Seperti Pecel Lele. Korang tahu ape tu? Ni makan dari Jawa. Makanan ni adalah nasi yang dimakan dengan ikan Keli yang digoreng dengan cara khas (sebab rasa rangup die lain seket) dan bersambalkan belacan serta kuah sup. Nampak macam biasekan? Tapi best.

Dorang juga cuba tonjol minuman Lassi Manggo. Haaa.... ni pun best walaupun aku tak rase lagi. Hhahaha, aku tahu best sebab ni air manggo yang di campur dengan yogurt. Kat Terengganu mane ade beb. kat Chow Kit juga ade kedai yang jual Mini Burger. Cara dan bahan nak buat burger ni same, cuma roti dan daging burger ditempah khas dari kilang yang mane roti dan daging burger ni bersaiz kecik.

Sebenarnya ada banyak lagi makanan yang mereka tonjolkan, tapi aku malas la nak review satu-satu. Semuanya ada 15 makanan yang mereka cuba tonjolkan. So kalau nak rasa, sila ke kedai mereka.

Selepas pertunjukkan hasil kerja remaja program CKK, ada pertunjukkan dari artis tempatan seperti Vandal, Shh.. diam, Tengku Adil dan ramai lagi. Last sekali kami buat flash mob bersama remaj-remaja CKK fasa 2. So, tamatlah sudah CKK untuk fasa ke-2. Nanti ade lagi untuk fasa ke-3. Nantikan kemunculannya.






3 comments:

nizang said...

bijok...ade x lg baju? aku nok beli

kerk said...

ade, nnti aku tlg beli ke mg...
mg pkai saiz M? nk baju kaler nape?

nizang said...

hor M.

ikut la kuning ke oren ke hijau ke meroh ke. time kaseh.,