Tuesday, June 2, 2009

gig paling best...

30hb 5, tarikh yang paling aku ingat. gig yang paling best. Yang menyebabkan aku jadi suke adalah band yang lame n x pernah aku tgok dorang perform maen ari tu. band tu tak lain tak bukan adalah band kasih sayang. walaupun dimulakan dengan set lagu yang aku x reti nk layan, aku ttap enjoy. sampai la mase dorang mainkan lagu 'lagu rakyat'. lagu ni dh lame aku x dengar. dengan syair nya yang betol2 fuck kerajaan, lirik yang btol2 untuk rakyat, solute utk band kasih sayang. last skali diorang sajikan dengan lagu hukum rimba dari marjinal. sing along beb. terima kasih cikgu fazri sbb mainkan lagu tu. sampai x cukup nafas aku nyanyi taw!!. yang kedua adalah sebab band kuchalana. aku dengar band ni mase form 5. time tu dok asrama mase blajar kt teknik airport. nk tido mesti layan lagu kuchalana. akhirnya aku dpt gak tgok dorang perform. best siot dapat skakin. sampai wadi yang dance gile babi pom tak dance violence. xyah cakap r, seme bdak2 HFC seme sing along. pogo same2, tp x kasar r. thanx kat kuchalana sbb sudi main ari tu. yang ke 3 band aku nk tgok dorang perform adalah dum dum tak. dorang memang punk!! aku sing along jauh je sbb sek2 nazi wat serabut kat depan. aduyai.... tp takpe, biar la. paling aku terkejut, dum dum tak snggup mainkan lagu anti nazi simpati, walaupun sek2 nazi ade mase tu. mmang radikal!! sampaikan time nyanyi lagu tu, aku rase nak sepak2 je budak2 nazi. tapi apakan daya, kalu aku sepak dorang, mane humanity aku yang selama ni aku laung2 kan. aku fuck x dorang, tapi aku fuck ideologi dorang. korang jangan salah faham plak. band2 lain pom x kurang best gak macama distortia, dully dog. haa mase ni aku frust sbb awang tak nak main lgu pink dream. tp mujur la die main lagu friday night ngan fantasy. lagu feveret aku tu. sleepy jeremy pom best. tp aku ingt 1 lgu je, lagu katakanlah. aku, nizang n ade sorang mamat yang aku x kenal sing along. best wao dorang main. izhan plak mcm tarmimi pushpapura. abis 1 lagu lap peluh. abis 1 lagu lap peluh. huhuhu... sleepy jeremy memang rock!!

last but not list, yang aku pling suke adalah aku dpt kwn baru mcm mat wan n oshin. mlm selum gig kami dapat bertukar pendapat, cerita, pengalaman, pengetahuan dan ideologi masing2. memang best. mat wan mmang best!! kalu jadi aku akan g umah die, tp x taw bile. nk blajar print baju. mlm tu mmang rancak kitorang berbual. aku, mat wan, oshin wak kang, ayie n momoy bercerita tentang pendapat masing2 dan aku dpat simpulkan dalam diskusi itu adalah dunia ini penuh ngan tipu daya. x caye, nanti aku ceritakan.

mlm lpas gig, mat wan ade screening cite taring padi. hebat dorang ni. merevolusikan penduduk kampung dengan seni lukisan. korang memang cool!!! dan mlm tu jugak aku dapat bertumu kwn baru dr band superzilous. dan diorang di basuh oleh ayie n wak kang utk set up kan sebuah kolektif di K.T. ye la, xkan nk aku ngan oshin je set up. huhuhuhu...

BTW, 2,3 ari mase gig tu mmang aku x blh lupekan. thanx to ayie n kak na sbb bg layanan yang terbaik utk aku, wak, oshin n mat wan. nasik lemak kak na mmang best.... x lupe jgak kwn2 yang hadir kt gig tu. thanx alot bro...

No comments: