Sunday, April 4, 2010

kejahilan...

seperti biasa, time aku keje aku dpt bace akhbar. ada satu tajuk yang agak menarik, tetapi tersangatlah salah. tajuknya berbunyi lebih kurang gini : "kartika dihukum khidmat awam kerana kemanusiaan". hahah, aku rasa perlu ubah jadi : "kartika dihukum khidmat awam kerana kejahilan". ape nk jadi dunia sekarang. mengaku islam, tapi tolak islam. ni lah salah satu tanda2 kiamat sedang menghampiri kita. ada yang predict, kita yang lahir dalam 80-an sempat merasa kiamat. wallahualam, aku x nk ckp bnyk sngt tntang ni sbb tkot lari akidah plok.

yang nk jadi isu, raja, ketua agama sendiri tolak hukum islam. pening. pening. eh, xpe ke aku ckp mcm ni? kang x psal2 kene smbat dlm jel mcm kes blogger kutuk sultan johor. aku bkn nk kutuk, tapi ini lah realiti. sebab itu yang mengukur kehebatan seseorang bkn atas darjat harta dan sebagainya, tapi atas keimananya.jadi, x kire la ko sape. MB, PM kalu x ikot islam, korang bapok fasik!!!

nauzubillah.... jauhkanlah hambamu ini dari tipu daya iblis.

No comments: