Sunday, April 18, 2010

merokok mane ade gaye...

Sudah sebulan lebih aku tidak merokok (merokok secara tegar). Hal ni bukan sebab puting rokok ada babi ke, ape ke. Aku nak berhenti merokok sebab rasa keinginan atas kerelaan hati.

Memang betul aku ada merokok jugak dalam masa sebulan lebih ni. Tapi sekadar main2 je. Tak sik mane pon asap rokok tu. Dalam mase sebulan lebih ni, hanya 3 kali je aku isap. Masa tu lepas sehari dari kejadian rompakan, lepas tu keesokkan harinya dan yang terakhir adalah semalam. Semalam bukan nak hisap sangat, tapi amek hati kawan-kawan yang menghulur. Aku tolak gak mula-mula. Tapi dah 2 kali tawar, amek je la utk wat sedap ati. Hisap tu pom tak sik. Hisap, hembus. Hisap, hembus. Sampai suku lagi dah nak abis, terus buang.

Sebenarnya memang best hidup tanpa merokok. Nak kemana-mana tak rasa letih. Tak rasa mengah. Lagi kuatkan tenaga batin ada le. Duit pom tak abis. Dah seminggu duit rm50 aku yang aku draw tak abis2 lagi. Ada balance rm30++ lagi. Yela, duit tu pun aku guna wat isi minyak ngan beli makan @ minuman. Gig semalam pun masuk free je. Memang menjimatkan! Berbaloi-baloi!(sila baca dalam nada seperti iklan celcom). Apa lagi kawan, moh ikot jejak aku!

8 comments:

chui ™ said...

haha!
mrokok mmg lasgt tak bgs!

Siti said...

baguslah kalu sedor ke diri. ni hok kat rumoh aku ni nok wat ganer dok au. dok sedor2 lg. aku ingat nok wi minum akar bakawali la...
jd dok?

kerk said...

mende ni dlm hati..
mg wat lolok r mg sakit jatung..
pastu mg pkat gnan doktor, kabo sakit ni sbb kes asap jntung...
kalu ye syg ke bini ye..
ye benti r..
x pom isap nusuk2...

noramieza said...

tahniah...
kuat jugak kau punya semangat bk berenti.
:)

kerk said...

alhamdulillah. aku merancang, Tuhan yang mengizinkan.

mYpRecious said...

Izhan ni pon sorg bile dak au nk benti isak rokok..

Kalu ye duk wat lagu... mmg berkepuk2 la rokok..

kerk said...

dh, susuk r gitar tu..
huhuhu...
nk wat gane, bende ni semua dlm hati..
kalu hati x terbuke nk benti, ssah r..
bila x isap, rase laen je dunia ni..

aida said...

bangga dengan awak. :)